SinnaRynke / Bekymringsrynke - Bergen

Sinnarynker, også kjent som glabellalinjer, er de vertikale linjene som oppstår mellom øyenbrynene. Disse rynkene dannes som et resultat av gjentatte ansiktsbevegelser som å myse eller rynke pannen, samt naturlig aldring. Over tid kan disse linjene bli mer fremtredende og permanente, noe som kan gi et uttrykk for sinne eller bekymring selv når ansiktet er avslappet.

Sinnarynke behandling

Behandling av Sinnarynker med Botulinum Toxin A;
Botulinum toxin A er en medisinsk behandling som brukes for å redusere utseendet av sinnarynker. Det fungerer ved å midlertidig blokkere nerveimpulser til de små musklene i ansiktet, noe som forhindrer musklene fra å trekke seg sammen og dermed reduserer rynker.

• Konsultasjon: Før behandlingen starter, vil en av våre leger evaluere dine behov og mål, samt diskutere eventuelle medisinske forhold.

• Rensing: Området som skal behandles, blir desinfisert grundig for å forhindre infeksjon.

• Påføring av bedøvende salve: En bedøvelseskrem / salve kan påføres for å minimere ubehag dersom ønskelig.

• Injeksjoner: Botulinum toxin A blir injisert med en fin nål i de spesifikke musklene som bidrar til dannelsen av sinnarynkene. Antall injeksjoner kan variere avhengig av alvorlighetsgraden av rynkene.

• Etterbehandling: Pasienten blir rådet til å unngå å gni eller massere området i noen timer etter injeksjonen, og å unngå intens fysisk aktivitet i minst 24 timer.

Bekymringsrynke behandling

Selv om behandlingen er relativt trygg, kan det oppstå bivirkninger, inkludert:

• Mild smerte eller ubehag på injeksjonsstedet

• Rødhet og hevelse

• Blåmerker

• Hodepine

• Midlertidig hengende øyelokk (ptose)

• Symptomer som minner om influensa

Disse bivirkningene er vanligvis milde og forbigående. Det er viktig å følge opp med behandleren hvis noen alvorlige reaksjoner oppstår.