Plasma-Jett

Plasma Jet er toppmoderne teknologi som brukes til hudstramming og ikke-kirurgisk hudløft. Den brukes til ikke-kirurgiske øyeløft, øyeposer, stramme huden på halsen og rundt munnen, håndforyngelse samt føflekk, hudflik og vortefjerning.

Hvordan fungerer plasma-jet?

Plasma-Jet er en ionisert gass som blir høyt ladet og fungerer nesten som en liten lynbolt som effektivt fordamper eller "sublimerer" overflødig hud og etterlater en fin skorpe som forsvinner etter 7 til 10 dager.

Fjerning av overflødig vev og varmen som genereres strammer huden effektivt og øker kollagenproduksjonen.

Hva brukes plasma-jet til?

Jett Plasma er et ikke-kirurgisk alternativ til mange hudsykdommer som tidligere bare kirurgi kunne oppnå.

Prosedyren brukes til:

• Ikke-kirurgisk øyelokkløft (ikke-kirurgisk blefaroplastikk)

• Fjerning av rynker eller rynker rundt munnen (røykere, linjer) og øyne (kråketær)

• Fjerning av hudfliker, fibromer og vorter

• Forbedre akne arrdannelse

• Redusere pigment flekker

• Redusere strekkmerker og løs hud

• Hudløft og stramming i ansikt, nakke og kropp, inkludert bryn, løft og kråkeføtter

• Hånd foryngelse.

• I tillegg til å fjerne overflødig hud for å gi en løftet effekt, fremmer det også kollagenproduksjonen for en langsiktig hudforyngelsesfordel.

Plasma - Jet behandling -Bergen

Hvordan er prosedyren?

En lokalbedøvelse er vanligvis gitt, dette kan være en injeksjon eller en via bedøvelses krem, avhengig av området som behandles. For eksempel vil fjerning av føflekker trenge en bedøvelsesinjeksjon, mens det ikke-kirurgiske øyeløftet vanligvis vil bli gjort med bedøvende krem.

Når plasmaet kommer i kontakt med huden, gir det en følelse av varme. Avhengig av smerteterskelen din, kan dette være mildt ubehag, som avtar så snart prosedyren er over. Området rundt øynene og området rundt munnen kan være ganske følsomt og kan være mer smertefullt.

Hva er bivirkningene?

Bivirkninger inkluderer betennelse og rødme av det behandlede området som kan vare i to til tre dager.  Rundt øynene kan det vare lenger - opptil ti dager, og det kan være hevelse som kan vare noen dager. Å sove med noen ekstra puter for å holde hodet høyt kan hjelpe.

Det vil også være flassing eller liten prikk som skorper på huden som vil vare i en uke til ti dager. Det er viktig å ikke plukke eller skrape området og la skorpene forsvinne uten forstyrrelser. Vi anbefaler bruk av sink krem i den perioden.

Hvis det er en føflekk som har blitt behandlet, vil et område som tilsvarer størrelsen på føflekken skorpe. Skurven vil falle innen 1-2 uker. Vi anbefaler derfor våre kunder å ikke legge på sminke i minst 24 timer etter behandlingen.

Passer plasma-jet for alle?

Nei, Plasma Jet passer ikke for alle. Det er ikke egnet for personer som:

• Har pacemaker

• Er gravid

• Har epilepsi diagnose

• Har noen metallimplantater

• Har kreft

• Har en akutt inflammatorisk tilstand

Hvor mange behandlinger må jeg ha?

Ikke-kirurgiske øye løft og hudforyngelse tar vanligvis tre til fem økter for å oppnå ønsket resultat. Imidlertid reagerer flertallet av pasientene positivt bare etter en enkelt økt. Du vil se foreløpige resultater umiddelbart, og resultatet vil fortsette å utvikle seg i løpet av de kommende månedene, og kan vare i opptil 5 år.

Føflekk, vorte og fjerning av hudfliker er en engangsprosedyre.

Er det verdt det?

Plasma-Jet kan være en effektiv måte å fjerne føflekker, hudfliker og vorter. Det er relativt smertefritt for disse prosedyrene, og effekten er imponerende.

For hudstramming og ikke-kirurgiske øye løft er det langt billigere enn de kirurgiske alternativene, og resultatet kan vare opptil fem år, noe som gjør det sammenlignbart med kirurgisk behandling.

På Best Beauty Klinikk utføres prosedyren av lege som har lang erfaring til å utføre prosedyrene.