Platysmale Bånd / Nefertiti Lift

Antirynke injeksjoner for strammede halsmusklaturer;

Når vi blir eldre, forkortes de platysmale båndene i nakken og trekker på kjevelinjen. Dette fører til at den unge vinkelen på nakken vår blir kompromittert, og kan også gi oss et "stramming av nakkemusklatur" utseende. Å injisere neurotoxin injeksjon i disse musklene kan forlenge båndene, og forbedre utseendet på nakken og kjevelinjen.

Konsultasjon;

Før behandlingen blir du konsultert av en av våre leger på Best Beauty Klinikk hvor en anamnese av nakke, genetisk komponent "dvs er det andre i familien som har dårlig nakke i tidligere alder?" Har pasienten hatt behandling før?  Var de glade hver gang?
Varte effekten av de muskelavslappende injeksjonene godt?
Hvordan er pasientens metabolisme? Trener de? Er de veldig muskuløse? Har de problemer med å legge på seg eller gå ned i vekt? Hva i nakken plager pasienten? Rynket eller hudteksturen, linjene, nakkevinkelen, kjevene, fettet? Har de allers hatt noen komplikasjoner med muskelavslappende injeksjoner før...

Undersøkelsen;

Legen vil undersøke ansiktet og halsen. Spesielt vil hun se på mange funksjoner, for eksempel: Hvor linjene er. Hvordan er vinkelen på halsen.. Hvor rett er kjevelinjen og om et er en asymmetri. Hvordan er hudteksturen, om det er fine rynker eller dypere rynker. Om pasienten trenger nakkeløft eller nakkefettsuging?

Etter anemneste og undersøkelse vil legen vurdere ansikt og hals og bestemme den beste dosen av medikamentet.

Behandling:

Smertelindring under behandling;
De fleste pasienter bryr seg ikke med bedøvende krem fordi det tar så lang tid å virke og fordi behandlingen ikke er særlig smertefull uansett. I meget sjeldne tilfeller bruker vi bedøvende krem (f.eks. EMLA, Xylocain Salve) kan påføres området før behandlingen (45 minutter før er ideelt).  Is brukes også ofte for å redusere smerte og redusere risikoen for blåmerker.

Nakke og ansikt vil bli rengjort med alkohol. Is vil påføres området kort før behandling. Legen vil da injisere flere steder langs platysmalbåndene i nakken og langs kjevelinjen. Deretter vil det påføres trykk med gasbind.  Selve prosedyren tar mindre enn 10 minutter.

Generelt har behandling av nakkeområdet lav risiko for alvorlige bivirkninger. Hodepine forekommer hos rundt 10 % av nye brukere. Blåmerker forekommer i et betydelig antall tilfeller men er fort forbigående.
Asymmetri: Ofte er den ene siden bedre behandlet enn den andre, dette er vanligvis fordi pasienten er asymmetrisk til å begynne med. Hos noen pasienter har de bare et sterkt platysmalt bånd på den ene siden og ikke på den andre.
Infeksjon er en svært sjelden komplikasjon siden prosedyren utføres sterilt.
Det er meget lav risiko for problemer med å svelge eller vanskelig å holde hodet oppe. Risikoen til denne bivirkningen kan øke med større doser. På Best Beauty Klinikk har vi aldri sett et t
ilfelle av dette.

Hvem er uegnet for denne behandlingen?
Det er noen pasienter som vil være uegnet for nakkeinjeksjoner for platysmal bånd. f.eks de som virkelig har en enorm mengde sag som vil antagligvis trenge kirurgi eller de som har store mengder nakkefett vil bli bedre behandlet med nakkefettsuging.

Våre leger på Best Beauty Klinikk har behandlet mange pasienter med strammede platysmale bånd, Etter anemnese og undersøkelse kommer de til å veilede deg videre dersom behandlingen hos oss ikke blir den beste for deg.

Etterbehandlingsinstruksjon;

• Ingen sminke på 4 timer

• Ingen massasje den dagen

• Ingen tung trening den dagen